Zamknij
REKLAMA

Nowoczesna hybryda z gdyńskiej stoczni

22:02, 09.11.2020 | hs za: UM Gdyni/fot. mat. prasowe stoczni Crist
Skomentuj
REKLAMA

Nowoczesny, dwustronny prom hybrydowy dla fińskiego armatora powstaje w gdyńskiej stoczni Crist. To jednostka zbliżona do wielokrotnie nagradzanej na arenie międzynarodowej „Elektry”.

Położono już symboliczną stępkę pod nową jednostkę, która powstaje w stoczni Crist w Gdyni. To dwustronny prom z hybrydowym napędem, który docelowo ma zasilić flotę FinFerries i transportować ludzi oraz samochody na fińskich linach. Nowa budowa nosi nazwę P315.

Prom będzie miał ponad 100 metrów długości i ponad 17 metrów szerokości, a na jego pokładzie zmieści się nawet do 90 samochodów osobowych i 372 pasażerów. To, co zdecydowanie wyróżnia projekt i zbliża go do wcześniej realizowanego w stoczni Crist promu „Elektra”, to ekologiczny, hybrydowy napęd. Jednostkę będą zasilać ładowane z lądu akumulatory, a spalinowe agregaty posłużą tylko jako zabezpieczenie na wypadek złych warunków atmosferycznych czy sporego oblodzenia. Co ciekawe, do obsługi promu wystarczy skromna, 3-osobowa załoga.

- Prom, podobnie jak „Elektra”, będzie pokonywać swoją trasę, korzystając z własnych baterii, które będą zasilane bezpośrednio z lądu podczas ładunku i rozładunku jednostki. Nasi klienci dostaną więc przyjazny dla środowiska statek, który idealnie sprawdzi się w codziennej pracy – mówi Tomasz Wrzask, PR & Marketing Manager w stoczni Crist.

Kontrakt na budowę nowoczesnej, hybrydowej jednostki to efekt doświadczenia stoczni Crist przy podobnych projektach. Wspomniana wcześniej „Elektra” to wielokrotnie nagradzany prom hybrydowy, który opuścił stocznię w 2017 roku i także trafił do armatora FinFerries. Innowacyjne podejście wyróżniono m.in. międzynarodową nagrodą „Ship of the Year” w konkursie Marine Propulsion Awards 2018 oraz nagrodą CEMT 2018 przyznaną za wybitny wkład na rzecz sukcesu europejskiego przemysłu morskiego. Na co dzień prom pływa na najbardziej ruchliwej trasie promowej w Finlandii prowadzącej z Parainen do Nauvo.

Na zamówienie armatora z Islandii w Gdyni w 2019 roku powstał też hybrydowy prom pasażersko-samochodowy „Herjólfur”.

(hs za: UM Gdyni/fot. mat. prasowe stoczni Crist)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz