Zamknij
REKLAMA

Poszkodowani czują się przede wszystkim turyści odwiedzający Trójmiasto

14:22, 31.03.2021 | M.S
Skomentuj
REKLAMA

Sprawa hulajnóg LOGO-SHARING już prawie od roku wzbudza emocje. Prawie rok temu po raz pierwszy pisaliśmy o korzystających z nich, którzy czują się oszukani.

Hulajnogi można było znaleźć w całym Trójmieście. W Gdyni na użytkowników czekały m.in. na Placu Kaszubskim przy pomniku Antoniego Abrahama i na Skwerze Kościuszki.

Przez kilka miesięcy otrzymywaliśmy zgłoszenia od osób, którym z konta ściągnięto różne kwoty. Rekordzista przekroczył 5 tysięcy złotych.

[ZT]40396[/ZT]

Z naszą redakcją kontaktowały się osoby z różnych miejsc w całym kraju... Krakowa, Kalisza, Bartoszyc, Piły, Przemyśla, Oleśnicy, Zawiercia, Kłodawy czy Lublina.

Interwencję w sprawie podjął Jacek Karnowski, prezydent Sopotu. Już 1 lipca 2020 roku sprawę na policję zgłosiła sopocka rzecznik praw konsumentów. 7 sierpnia 2020r. otrzymała pismo z Prokuratury Rejonowej w Sopocie o odmowie wszczęcia śledztwa. Następnie 24.09.2020 r. rzecznik udzieliła pisemnej odpowiedzi na pytania zawarte w piśmie Komendy Powiatowej Policji w Skarżysku – Kamiennej (wydział d/w z Przestępczością Gospodarczą) dotyczące firmy Logo Sharing. Ponadto zawiadomiła o problemie Rzeczników Konsumentów w Polsce oraz UOKiK w Warszawie i Gdańsku.

Jak widać niewiele zdziałała...

Prokuratura odmówiła wszczęcia postępowania, gdyż umowa zawierana przez użytkowników elektronicznie spełnia wszelkie wymogi prawne. Niedoczytanie i akceptowania w ciemno zapisów potem kończy się pobieraniem z konta określonych sum.

[ZT]41286[/ZT]

Sam właściciel floty LOGO-SHARING tak obwarował uiszczanie należności za korzystanie z hulajnogi, nawet wtedy, kiedy turysta opuści Trójmiasto:

Opłaty z karty kredytowej lub debetowej za subskrypcję są pobierane automatycznie, z częstotliwością zależącą od wykupionego pakietu. W trakcie trwania Subskrypcji włączona jest opcja automatycznego Doładowania Portfela, której w trakcie trwania Subskrypcji nie można wyłączyć.

Subskrypcja ulega automatycznemu odnowieniu na kolejne okresy bez powiadamiania Klienta. Klient może za pośrednictwem Aplikacji Mobilnej wyłączyć automatyczne przedłużanie Subskrypcji.

W przypadku braku odpowiednich środków w dniu płatności, Operator wyśle na numer telefonu, podany przez Klienta, powiadomienie o „nieudanej płatności” i podejmie ponowną próbę, nie więcej jednak niż pięć (5) razy, pobrania należnej opłaty z karty kredytowej lub debetowej Klienta.

W przypadku, gdy próby pobrania środków z karty kredytowej lub debetowej Klienta zakończą się niepowodzeniem, usługa Wypożyczeń automatycznie wygasa do momentu uregulowania zaległych należności przez Klienta. Klient jest zobowiązany do zapłaty za wybraną Subskrypcję do końca minimalnego okresu trwania Subskrypcji mimo wstrzymania usługi Wypożyczeń. W momencie kiedy klient ureguluje zaległe należności odblokowuje mu się możliwość wypożyczania do końca trwania subskrypcji.

W przypadku, gdy naliczone opłaty przekraczają środki pieniężne wpłacone przez Klienta, Klient ma obowiązek zapłaty zaległych płatności w terminie 3 dni roboczych od powstania zaległości. W przypadku nieuregulowania należności, Operator zastrzega sobie prawo do podjęcia odpowiednich kroków prawnych przeciwko Klientowi mających na celu uzyskanie zapłaty z tytułu wykonanej Umowy, w tym ściągnięcie tych środków z karty kredytowej lub debetowej Klienta, jak również zablokowanie Konta do czasu wpłacenia należności. Operator ma prawo do naliczania odsetek ustawowych za opóźnienie od zaległych kwot od dnia wymagalności do dnia faktycznego dokonania płatności w pełnej wysokości.

Jak w tym roku będzie to wyglądało?

Firma LOGO-SHARING, nadal może wystawiać na terenie Sopotu swoje hulajnogi. Jak informuje Urząd Miasta Sopotu, formalnie nikt tego nie może zabronić. Miasto podpisało jednak porozumienia z firmami-operatorami, które nie budzą tego rodzaju wątpliwości i mają przejrzyste zasady pobierania opłat za wypożyczenia.

Oficjalnie nie wiadomo ile osób czuje się oszukanych i poszkodowanych. Około 30 zgłoszeń w tej sprawie wpłynęło do sopockiej rzecznik praw konsumenta, pisemnych i telefonicznych.

Wiele poszkodowanych deklarowało skierowanie sprawy na drogę sądową, Jednak na deklaracjach się chyba skończyło, bo nie ma żadnego sygnału, by doszło do wejścia na drogę sądową kogokolwiek. Nikt również nie dysponuje taką wiedzą.

Zapytaliśmy także Urząd Miasta Sopotu czy będzie oficjalne stanowisko prezydenta (bądź władz Sopotu) J. Karnowskiego zamykające sprawę?

„Być może, jeśli sprawa będzie zamknięta.” - uzyskaliśmy odpowiedź.

(M.S)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
0%