Zamknij
REKLAMA

Wałek na hulajnodze? Internauci przestrzegają

22:36, 18.05.2020 | Mariusz Sieraczkiewicz/foto Hans/pixabay.com
Skomentuj
REKLAMA

Jeszcze nie przebrzmiały echa związane z awanturą wokół MEVO i wielkiego niesmaku, który pozostał po szumnie ogłoszone przez władze Gdyni nowe rozwiązanie komunikacyjne. Jak wiemy skończyło się ogromną klapą, za którą nikt nie chciał wziąć odpowiedzialności...

Zazwyczaj tak bywa, kiedy władze nie dopilnują sprawy, a potem okaże się, że mamy do czynienia z niesolidnością, umywają ręce i szukają winnych wszędzie, tylko nie w urzędzie. Po to zostali wybrani, by dbać o mieszkańców. Jeśli wpuszczają na teren miasta firmę, która ma świadczyć usługi dla mieszkańców, to po to ci mieszkańcy płacą podatki, by prawnicy zatrudniani w urzędach wzdłuż i wszerz prześwietlali wpuszczane podmioty gospodarcze. W większości przypadków załatwiałoby to sprawę. Okazuje się, że ktoś chce znów nabić gdynian w butelkę!

„Część, zapowiada się kolejny WAŁEK po MEVO, przestrzegam każdego mieszkańca Gdyni przez wykupieniem subskrypcji od firmy Logo Sharing, wypożyczającej hulajnogi elektryczne, firma na dniach wprowadziła SUBSKRYPCJE (nie podpisaną na głównej stronie ile dni trwa taka subsrypcja), podpisaną 20 zł/dzień, lub na przykład 300 zł/miesiąc, podając numer karty i wykupując taka subskrypcje firma będzie wam POBIERAĆ z konta 20zł dziennie przez 30 dni, w przypadku pakietu miesięcznego lub 300 zł co miesiąc przez CAŁY ROK, bez możliwości anulowania. Jeśli zablokujesz swoją kartę, firma będzie Cię windykować. Na szczęście w ostatniej chwili udało mi się zauważyć ten haczyk w regulaminie. Ale dochodzą mnie słuchy, że wiele osób dało na to się nabrać. Standardowo firma WIDMO nie posiada żadnej siedziby w Trójmieście, zero kontaktu mailowego ani telefonicznego. Udostępniajcie i uważajcie, co wykupują wasze dzieci.” - przestrzega na portalu społecznościowym mieszkaniec Gdyni.

Na stronie internetowej w danych kontaktowych jest podana skrytka pocztowa 154 w Urzędzie Pocztowym przy ul. Tadeusza Kościuszki 2, mail oraz Infolinia 24h - 697 007 700.

Więcej informacji znajdujemy na stronie Krajowego Rejestru Sądowego. Firma działa w Sopocie, ale zarejestrowana została w Sądzie Rejonowym Lublin-Wschód z siedzibą w Świdniku.

Jak widać firma jest legalna i działająca w oparciu o regulamin, w którym niektóre zapisy budzą wątpliwości. Postanowiliśmy przyjrzeć się tym zapisom. Najbardziej intryguje kwestia subskrypcji. Nie znaleźliśmy zapisu mówiącego o tym, że rezygnacja z umowy powoduje wstrzymanie należności wynikających właśnie z zawarcia umowy na konkretny okres. Za to jeden z punktów regulaminu mówi:

Zgłoszenie reklamacji nie zwalnia Klienta z obowiązku terminowej realizacji zobowiązań wobec Operatora.

Zawarcie umowy na zasadzie subskrypcji powoduje automatyczne pobieranie należności z naszego konta, nie możemy tego zablokować (chyba że zmienimy bank). O samym pobieraniu należności w regulaminie jest napisane tak:

Opłaty z karty kredytowej lub debetowej za subskrypcję są pobierane automatycznie, z częstotliwością zależącą od wykupionego pakietu. W trakcie trwania Subskrypcji włączona jest opcja automatycznego Doładowania Portfela, której w trakcie trwania Subskrypcji nie można wyłączyć.

Subskrypcja ulega automatycznemu odnowieniu na kolejne okresy bez powiadamiania Klienta. Klient może za pośrednictwem Aplikacji Mobilnej wyłączyć automatyczne przedłużanie Subskrypcji.

W przypadku braku odpowiednich środków w dniu płatności, Operator wyśle na numer telefonu, podany przez Klienta, powiadomienie o „nieudanej płatności” i podejmie ponowną próbę, nie więcej jednak niż pięć (5) razy, pobrania należnej opłaty z karty kredytowej lub debetowej Klienta.

W przypadku, gdy próby pobrania środków z karty kredytowej lub debetowej Klienta zakończą się niepowodzeniem, usługa Wypożyczeń automatycznie wygasa do momentu uregulowania zaległych należności przez Klienta. Klient jest zobowiązany do zapłaty za wybraną Subskrypcję do końca minimalnego okresu trwania Subskrypcji mimo wstrzymania usługi Wypożyczeń. W momencie kiedy klient ureguluje zaległe należności odblokowuje mu się możliwość wypożyczania do końca trwania subskrypcji.

W przypadku, gdy naliczone opłaty przekraczają środki pieniężne wpłacone przez Klienta, Klient ma obowiązek zapłaty zaległych płatności w terminie 3 dni roboczych od powstania zaległości. W przypadku nieuregulowania należności, Operator zastrzega sobie prawo do podjęcia odpowiednich kroków prawnych przeciwko Klientowi mających na celu uzyskanie zapłaty z tytułu wykonanej Umowy, w tym ściągnięcie tych środków z karty kredytowej lub debetowej Klienta, jak również zablokowanie Konta do czasu wpłacenia należności. Operator ma prawo do naliczania odsetek ustawowych za opóźnienie od zaległych kwot od dnia wymagalności do dnia faktycznego dokonania płatności w pełnej wysokości.

Oczywiście możemy odstąpić od umowy i to jest zawarte w punkcie:

Klient może odstąpić od Umowy – na podstawie przepisów prawa, bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia, pod warunkiem nieskorzystania z usługi. Termin uznaje się za zachowany, jeśli przed jego upływem Klient wyśle oświadczenie o odstąpieniu od Umowy do Operatora.

Ważne:

Klient może odstąpić od Umowy poprzez przesłanie do Operatora na adres email [email protected] oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.

Ale już kolejny punkt regulaminu twierdzi:

Przed złożeniem wypowiedzenia, Klient zobowiązany jest do uzupełnienia zaległych płatności. Wypowiedzenie Umowy w sytuacji, nieuregulowania zaległych płatności, pozostaje bez wpływu na prawo Operatora do dochodzenia kwoty równej nieuregulowanej przez Klienta należności za świadczone przez Operatora usługi.

Po komplikacjach z korzystaniem z MEVO należy mocno zastanowić się nad podjęciem decyzji o używaniu roweru lub hulajnogi, jak to jest w przypadku opisywanej firmy, najpierw trzeba dokładnie sprawdzić co napisane jest w umowie i regulaminie. Jeśli sami nie możemy zrozumieć jakichś zapisów, to lepiej skorzystać z pomocy prawnika niż potem płacić. Bo może okazać się, że są sumę,którą stracimy możemy sobie sprawić dobrej jakości hulajnogę.

(Mariusz Sieraczkiewicz/foto Hans/pixabay.com)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA

komentarz (16)

WojtekWojtek

0 0

Szanowni Państwo UWAGA WIELKIE OSZUSTWO RADZĘ OMIJAĆ SZEROKIM ŁUKIEM.
Proszę nie podawać nr karty bankomatowej i nie logować się za pośrednictwem dostępu do konta bankowego. Firma wprowadziła subskrypcję która uruchamia się automatycznie po ściągnięciu aplikacji. Ja za przejazd z dzieckiem który miał kosztować 20 zł. zapłaciłem 740 zł. za pośrednictwem subskrypcji automatycznie z mojego konta w ciągu 12 godzin skradziono mi 740 zł. automatycznie system pobierał kwoty po 22 zł, gdybym się nie zorientował i nie zastrzegł karty konto byłoby puste. Nie ma kontaktu z firmą. Rzecznik Konsumentów w Sopocie wie o sprawie i prosi o składanie zawiadomień na policji. Sprawę prowadzi KMP Sopot. Pozdrawiam.
09:01, 18.07.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

RedakcjaRedakcja

1 0

prosimy o kontakt 515 712 642 lub https://www.facebook.com/mlodagdyniapl/ 17:50, 18.07.2020


maniekmaniek

0 0

oszuści ludzie zgłaszajcie sprawę im więcej nas tym większe szanse na pozbycie się tych oszustów z 3miasta 22:20, 19.07.2020


RomkaRomka

0 0

Witam Serdecznie można z panem się jakoś skontaktować? Miałbym kilka pytań związku z tą całą sytuację?
23:15, 05.08.2020


ksyksy

0 0

to jest jakaś firma naciągaczy 00:07, 20.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KolaKola

0 0

nie polecam, zero kontaktu, tylko jakieś regulaminy przysyłają, firma krzak 00:08, 20.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NyszjaNyszja

0 0

Jestem załamana... córka skorzystała raz z prawie rozładowanej hulajnogi...a już jestem -100zl w plecy. Tak, nie
Przeczytałam regulaminu dokładnie...w życiu bym nie pomyślała ze skoro tyle osób korzysta jest to jakiś przekręt...zwłaszcza ze wcześniej korzystałam z innych i płaciłam tylko za przejazd. Teraz pobierana jest opłata codziennie z mojego konta. Jak się z tego wyplątać??? Napisałam maila odstąpieniu od umowy...ale czy nie lepiej zablokować kartę??? 10:17, 23.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RafałRafał

0 0

Witam czy ktoś z was poszedł do sądu bo widzę że nie ma innej możliwości:(
19:15, 05.08.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AniaAnia

0 0

Sprawę składam na policję w Sopocie a może by tak pozew zbiorowy? 19:06, 24.08.2020


RedakcjaRedakcja

0 0

Osoby, które uważają się za poszkodowane prosimy o kontakt: 515 712 642 00:17, 06.08.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

taborettaboret

0 0

160 wyplat z mojego konta po 20,10 pln wczoraj sie dowiedzialem.... 01:47, 05.02.2021


jaroslawjaroslaw

0 0

20,10 x 160 wczoraj sie dowiedzialem bo moja karta stracila waznosc ,,,prosze o kontakt 790449272 jaroslaw 01:53, 05.02.2021


PawelPawel

0 0

Jak do tej pory władze miasta nie zajęły się tą sprawą i te hulajnogi cały czas stoją na chodnikach. Ja straciłem trochę pieniędzy bo w porę się zorientowałem ale mam nadzieję ze włodarze stracą dużo więcej bo ja już tam więcej nie pojadę na wakacje skoro tak dbają o turystów 09:35, 06.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TurystkaTurystka

0 0

Jest listopad, a te hulajnogi nadal stoją na ulicach.
Uwaga na oszustów!!!
Oferta skonstruowana i przedstawiona w taki sposób, żeby klient się nie połapał, na co tak naprawdę wyraża zgodę.
Nie rozumiem, dlaczego miasto nie usuwa tych hulajnóg z ulic. 08:13, 14.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Uwaga na oszustówUwaga na oszustów

0 0

Ludzie, uczcie się na błędach innych.
Raz człowiek chce być spontaniczny i od razu trafia na złodziei.
Sposób skonstruowania i przedstawienia oferty celowo wprowadza użytkownika w błąd.
Wyplątanie się z niby dziennej subskrycji wymaga kilku kroków, w sumie do końca nie wiadomo czy jest to skuteczne, ale zastanawiam się jeszcze, gdzie trafią nasze dane karty debetowej, bo płatności są obsługiwane przez inny podmiot (oczywiście zero informacji w regulaminie przez jaki).
Jeden wielki szwindel. 08:18, 14.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AbAb

0 0

Właśnie zadzwonili do mnie prawnicy Logosharing ze podliczyli mnie na ponad 8tysi i możliwe ze sprawa będzie szła do sądu żałosne żenujące okropne chamskie dla mnie to są jakieś chore pieniądze nigdy tyle nie uzbieram zdzierstwo k**** 14:27, 24.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
0%