Zamknij
REKLAMA

Pozycjonowanie stron Gdynia

10:56, 14.07.2021 | materiały patnera

Aktualnie każda firma, która chce odnieść sukces i trafić do odbiorców musi wejść do Internetu. Choć bowiem zaledwie kilkanaście lat temu posiadanie własnej strony internetowej było przywilejem najbogatszych i najlepszych, dziś stało się standardem, a zarazem czymś, co nie wystarcza. Aby odnieść prawdziwy sukces, należy trafić z nią do potencjalnych odbiorców. W tym wpisie porozmawiamy o pozycjonowaniu - jednym z najlepszych, a na pewno najpopularniejszych środków właśnie do odnoszenia sukcesów na polu marketingu internetowego.

Czym tak właściwie jest pozycjonowanie?

Istnieje wiele definicji, z jakimi można zapoznać się w Internecie, a jakie dotyczą pozycjonowania stron. Gdynia, Toruń, Gdańsk - mieszkańcy każdego z tych miast wiedzą mniej więcej, o co w nim chodzi, ale zawsze ubierają to w inne słowa. W skrócie można je określić jako szereg działań mających prowadzić do wzrostu pozycji strony w wynikach wyszukiwarki internetowej. Zazwyczaj chodzi tutaj o Google, które w tym momencie praktycznie posiada monopol na tego typu usługi. Pozycjonowanie jest procesem długotrwałym i długofalowym. Nie jest więc, wbrew powszechnej opinii i oczekiwaniom ze strony osób inwestujących w niej, bezpośrednią reklamą, której efekty przychodzą błyskawicznie. Na nie trzeba poczekać. Gdy już jednak przyjdzie na nie czas, utrzymują się niesamowicie długo.

Pozycjonowanie wymaga cierpliwości oraz rozwagi. Polega ono bowiem na zaspokajaniu potrzeb algorytmów wyszukiwarki Google - w taki sposób, aby te uznawały konkretny sklep za najbardziej wartościowy i godny do zaserwowania użytkownikom poszukującym konkretnej frazy. Choć więc pozycjonowania można podjąć się w pełni samodzielnie, znacznie lepiej i bezpieczniej jest powierzyć je profesjonalistom, którzy znają się na rzeczy. Takim, którzy są w stanie dobrać rozwiązania idealne dla sklepu czy strony internetowej, z którą aktualnie pracują.

Jakie są jego zalety?

Podstawą pozycjonowania jest walka o widoczność serwisu lub sklepu internetowego na pierwszych stronach w wynikach organicznych. Jest to coś, do czego w całym procesie się zmierza i co samo w sobie jest największą zaletą skutecznie przeprowadzonego pozycjonowania. Nie oznacza to jednak, że jest to jedyna jego zaleta. Poniżej wypisujemy kolejne, na które również warto zwrócić uwagę, a które są zdecydowanie godne odnotowania (a przy okazji poniekąd powiązane z głównym celem).

  1. Możliwość dotarcia do nowych klientów - znalezienie się wysoko w wynikach wyszukiwania pozwoli trafić do nowych potencjalnych odbiorców, którzy - pomimo obecności wielu innych kanałów sprzedaży oraz środków reklamy internetowej - mogliby nie znaleźć się w obrębie konkretnego serwisu lub sklepu internetowego. Co więcej, będą to klienci rzeczywiście zainteresowani tym, co ma się do zaoferowania. W końcu to tacy, którzy poszukują frazy kluczowej, którą się wybrało.
  2. Skuteczna walka z konkurencją - nie ma co się oszukiwać. Konkurencja najprawdopodobniej nie śpi i również inwestuje w pozycjonowanie, zyskując przewagę nad sklepami, które tego nie robią. Zdecydowanie się na pozycjonowanie to podniesienie rękawicy i podjęcie się walki z tą konkurencją, ale i samodzielne zyskanie przewagi nad tą, która nie sięga po ten środek marketingowy. Konkurencja nie musi być bezpośrednia - może odbywać się w obrębie fraz o mniejszym znaczeniu. Pozycjonując się pod wieloma z nich można zyskać nawet więcej ruchu aniżeli skupiając się na jednej, najważniejszej.
  3. Budowa rozpoznawalności - nawet jeśli klient nie wejdzie na konkretną stronę czy sklep z wyników wyszukiwania, nie umknie on jego uwadze. Przeniesie się do podświadomości i będzie już przez niego kojarzony. To z kolei doprowadzi do sytuacji, w której zaufanie do marki wzrośnie, a ludzie będą chętniej po nią sięgali, gdy naprawdę będą tego potrzebowali.
  4. Wzrost zysków - obecność na pierwszych stronach wyszukiwania sprawia, że użytkownicy chętniej będą dokonywali zakupów w sklepie zajmującym je lub korzystali z usług strony, która się reklamuje. Wzrost zysków spowodowany i powiązany jest większą ilością odwiedzających stronę czy sklep osób, pochodzących właśnie z organicznych wyników wyszukiwania wyszukiwarki internetowej.
  5. Niskie koszty reklamy - choć pozycjonowanie w początkowych fazach może się okazać kosztowne, po jakimś czasie przestanie takowym być. Jak już osiągnie się pożądany efekt, wystarczy go tylko pielęgnować i cieszyć się ze świetnej i darmowej reklamy w najlepszej jej formie.

Podsumowanie

Nie ulega wątpliwości fakt, że współcześnie jedną z najlepszych, najskuteczniejszych i najczęściej wykorzystywanych form marketingu jest pozycjonowanie stron. Gdynia, Gdańsk, Warszawa - firmy zajmujące się nim działają praktycznie wszędzie. Patrząc na to, ile korzyści może z niego płynąć można dojść do jednego wniosku. Chcąc działać w Internecie i odnosić sukcesy w jego obrębie, wręcz trzeba się na nie zdecydować. Koniecznie sięgając po usługi firmy, która podchodzi do niego profesjonalnie i jest w stanie zagwarantować sukcesy na jego polu.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA
0%