Zamknij
REKLAMA

Opiekun klienta: jakich pracowników poszukują pracodawcy?

00:37, 06.08.2021 | .
Zdjęcie ilustracyjne. Fot. pixaby.com/pl

Każda praca ma swoją specyfikę. W obsłudze klienta, handlu, wymaga się od pracownika szeregu umiejętności. Jakiego pracownika teraz poszukują pracodawcy?

Kandydaci do pracy w obsłudze klienta muszą mieć świadomość, że to nie jest zadanie z którym poradzi sobie każdy. Wbrew pozorom nie jest to łatwa praca. W tym przypadku nie ma powtarzalnych czynności. W cenie jest wielozadaniowość, umiejętność łączenia swoich cech w trosce o klienta i dobro firmy. Nie każdy to potrafi. Pracodawcy na to stanowisko chętniej zatrudniają osoby empatyczne, a także takie, które nastawione są na rozwój.

Czego oczekują pracodawcy?

Dla firm ważna jest mobilność i gotowość do pracy w terenie. Dlatego też kluczowe jest w tym przypadku posiadania prawa jazdy. Te z uprawnieniami dotyczącymi kategorii B zdecydowanie wystarczą. Zdarza się jednak, że firmy szukają pracownika, który posiada własny środek transportu. W ten sposób nie ponosząc kosztów związanych z samym zakupem firmowego samochodu, a także jego amortyzacją. W tym przypadku rozliczają się z pracownikiem z tzw. kilometrówki.

W przypadku poszukiwania pracy na stanowisku opiekun klienta w Gdańsku ważne jest doświadczenie na podobnym stanowisku. W tym przypadku pracodawcy bardziej cenią także osobom, które pracowały wcześniej m.in. na stanowisku przedstawiciela, doradcy w obsłudze klienta lub sprzedaży bezpośredniej. Dlaczego? W tym przypadku często wskazuje się na na koszty ich szkolenia i wdrażania. Chcą mieć gotowy “produkt”, który będzie w stanie spełnić ich oczekiwania już od pierwszego dnia w pracy. Pracodawcy chcą także mieć pracownika, który gotowy jest do szybkiej realizacji zadań zleconych przez przełożonych. Niezwykle przydatna jest także umiejętność obsługi urządzeń biurowych, a także komputera i wszystkich programów związanych z pakietem Office.

Coraz bardziej istotne dla wielu pracodawców są kompetencje miękkie

Firmy oczekują samodyscypliny, samodzielności i dobrej organizacji pracy własnej. Im szybciej pracownik przystąpi do samodzielnego wykonywania obowiązków, tym lepiej dla firmy. Pracodawcy doceniają, kiedy pracownicy wykazują się inicjatywą. Lubią, gdy osoba zatrudniona jest zaangażowana i wykazuje entuzjazm do działania. Mile widziane jest także, kiedy osoba wykonująca obowiązki opiekuna klienta sama znajduje nowatorskie rozwiązania bieżących problemów.

Kluczowa wręcz jest komunikatywność. Oznacza to, że w jasny sposób potrafisz wyrazić swoje zdanie, a także ze zrozumieniem wysłuchać drugiej strony. To ważne także w kontekście budowania długotrwałej relacji z partnerami biznesowymi, której oczekują pracodawcy. Pracując jako opiekun klienta ta cecha jest niezwykle cenna. Także zdolność do szybkiej adaptacji pomaga w pracy. Praca z ludźmi powoduje, że wielu sytuacji nie jesteśmy w stanie przewidzieć. W tej sytuacji również nasza elastyczność, umiejętność dostosowania się do aktualnej sytuacji jest pożądaną cechą.

Odporność na stres? W obsłudze klienta? Tak, cecha mocno oklepana, ale w dobie pędzącego świata wymagana praktycznie na każdym stanowisku. Podobnie jest w tym przypadku. Głównym czynnikiem wywołującym stres, jest zachowanie osoby, z którą współpracujemy. Klienci, z którymi mamy do czynienia na co dzień nierzadko są zirytowani. Potrafią w sposób bardzo bezpośredni, konkretny, ale także nieelegancki I niesympatyczny wyrazić swoje zdanie. Często wręcz urazić pracownika, który pełni obowiązki opiekuna klienta. Warto w takich chwilach zachować dystans.

(materiał partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA
0%