Zamknij
REKLAMA

Czy decyzję podatkową w Kartuzach można odebrać elektronicznie?

09:43, 25.01.2022 | Mariusz Sieraczkiewicz/foto jusuf111/pixabay.com
Skomentuj
REKLAMA

Zgodnie z przepisami Ordynacji podatkowej decyzje podatkowe mogą być doręczone podatnikom elektronicznie, przez operatora pocztowego lub pracowników organu podatkowego.

A jak to jest w Kartuzach?

Nigdzie nie można znaleźć informacji o możliwości odbioru decyzji podatkowej drogą elektroniczną.

Okazuje się jednak, że można!

Kartuski magistrat, jak wszystkie inne w Polsce musi pracować na podstawie przepisów prawa i dostosować się do wymogów i warunków określonych w odpowiednich dokumentach traktujących o korespondencji elektronicznej z mieszkańcami, również w aspekcie dostarczania decyzji podatkowych.

- Pandemia pokazała, że elektronizacja to właściwa droga, która może ułatwić załatwianie spraw bez wychodzenia z domu. Dla obywatela oznacza to przede wszystkim zmniejszenie liczby uciążliwych formalności, przyspieszenie załatwiania spraw i obniżenie kosztów. Z perspektywy organów publicznych wprowadzenie elektronicznej wymiany korespondencji z wnioskodawcą przyczynia się do skrócenia czasu wydawania decyzji administracyjnych oraz ułatwia sporządzanie stosownych dokumentów poprzez ich standaryzację i elektronizację - podkreśla radny Tyberiusz Kriger. 

Korzystanie z dobrodziejstw cywilizacji jest prawem obywateli, a umożliwianie im realizacji tego prawa - OBOWIĄZKIEM urzędów, w tym także Urzędu Miejskiego w Kartuzach.

- Poza tym elektronizacja prowadzi do obniżenia kosztów funkcjonowania administracji publicznej. Gmina nie ponosi nakładów finansowych związanych z wydrukowaniem dokumentów i zapłatą za ich dostarczenie operatorowi pocztowemu lub pracownikowi organu podatkowego. Koszt dostarczenia jednej decyzji wynosić powinien około 10 zł. Zaoszczędzone pieniądze pozostaną w budżecie gminy i będzie można je wykorzystać na inne cele. Dlatego zachęcam wszystkich mieszkańców do skorzystania z możliwości otrzymywania decyzji podatkowych w wersji elektronicznej - dodaje Tyberiusz Kriger.

Bardzo słusznie zauważa radny kwestie finansowe.

Przejście na dostarczanie decyzji podatkowych drogą elektroniczną to ogromne oszczędności dla budżetu gminy, za które na przykład burmistrz mógłby poprawić stan nawierzchni deptaka w centrum miasta tak, by przestał być "lodowiskiem" i mieszkańcy mogliby po nim poruszać się bezpiecznie bez strachu, czy złamią sobie nogę czy mocno potłuką przewracając...

Aby ułatwić mieszkańcom miasta i gminy Kartuzy podjęcie decyzji radny Tyberiusz Kriger przygotował krótką instrukcję jak otrzymywać decyzję podatkowe za pomocą ePUAP (Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej).

Jeśli otrzymywałeś decyzje w sprawie podatku od nieruchomości w formie papierowej, a chciałbyś otrzymywać je w formie elektronicznej możesz to zmienić.

Co trzeba zrobić?

– założyć PROFIL ZAUFANY (odpowiednik bezpiecznego podpisu elektronicznego, potwierdzonego certyfikatem).

– założyć KONTO na elektronicznej platformie ePUAP,

Instrukcja jak założyć PROFIL ZAUFANY dostępna jest pod adresem:

https://obywatel.gov.pl/zaloz-profil-zaufany;

– po założeniu konta wysłać PISMO OGÓLNE na adres:

/UMKARTUZY/skrytka o treści:

Na podstawie art. 144a § 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. Poz. 1325 z późn. zm.) wyrażam zgodę na doręczenie pism w postępowaniu podatkowym, w tym decyzji w sprawie podatku od nieruchomości, za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

Warto także podać adres nieruchomości, której dotyczy decyzja podatkowa.

Pamiętaj! Podatnik ma prawo do rezygnacji z doręczenia pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej i powrotu do formy papierowej.

(Mariusz Sieraczkiewicz/foto jusuf111/pixabay.com)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

komentarz (1)

MarioMario

1 0

Bardzo dobry pomysł! 16:30, 25.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
0%