Zamknij
REKLAMA

Nie ma porozumienia w sprawie wiaduktów na Węźle Karwiny. Korki nadal będą „normą”

10.42, 22.09.2022 Mariusz Sieraczkiewicz/foto wizualizacja Transprojekt
Skomentuj
REKLAMA

Węzeł Karwiny to kolejna wydmuszka zafundowana przez władze Gdyni mieszkańcom?

Od kilku lat przedstawiciele rządzącej miastem Samorządności na wszelkie możliwe sposoby odmieniają „Węzeł Karwiny” opowiadając jaka to ważna dla Gdyni inwestycja, jak ułatwi komunikację, jak usprawni przemieszczanie się z Karwin, Wielkiego Kacka i Dąbrowy do Centrum...

Słońce Bałtyku...

Konferencje prasowe, briefingi, artykuły zachwalające rozwiązania przebudowy, no kraina mlekiem i miodem płynąca, na którą nie gaśnie Słońce Bałtyku.

I nagle okazuje się, że to kolejny kolos na glinianych nogach.

- Skierowałem do prezydenta Szczurka interpelację – mówi radny Marcin Bełbot. - Zapytałem w niej jak wygląda obecne porozumienie ze spółką PKP PLK w prawie poprowadzenia trzeciego toru na linii kolejowej nr 201? Czy planowane jest poszerzenie wiaduktów? Jeżeli tak proszę o szczegóły planowanej realizacji poszerzenia wiaduktów? Czy porozumienie ze spółką PKP zostało zawarte w jakimś dokumencie?

Jakież zdziwienie ogarnęło radnego Bełbota, kiedy okazało się, że sprawa totalnie stoi w miejscu.

Porozumienia brak!

"Miasto przekazało PKP PLK koncepcję budowy wiaduktów drogowych nad linią kolejową nr 201 w ciągu ulicy Wielkopolskiej zawierającą rozwiązanie umożliwiające lokalizację pod wiaduktami zarówno trzeciego, jak i czwartego toru. Zgodnie z ustaleniami realizacja tego zadania przez Miasto, warunkowana jest uzyskaniem dofinansowania z funduszy europejskich w takiej wysokości, aby wkład własny Gminy nie przekroczył 10 mln złotych. zawarcie Porozumienia na realizację tego zadania będzie możliwe po ustaleniu źródeł finansowania." - czytamy w odpowiedzi podpisanej przez wiceprezydenta Łucyka.

Z tej odpowiedzi jasno wynika, że sprawa stanęła w miejscu. Nie ma żadnej umowy, żadnego porozumienia. Z projektu wycofano przebudowę skrzyżowania Wielkopolska – Strzelecka – Sopocka.

Polska dogaduje się z Ukrainą w sprawie transportu zboża. Trzeci tor i nowoczesna linia kolejowa 201 na pewno dałyby więcej możliwości na przewóz tego zboża. Tymczasem inwestycja stoi w miejscu i PKP PLK nie może przystąpić do realizacji zadania, bo miasto Gdynia czeka nie wiadomo na co...

Radny Bełbot zapytał również o przyjęty harmonogram wszelkich prac związanych z inwestycją „Węzeł Karwiny”, w tym poszerzenia wiaduktów.

Dopiero za rok

Z informacji wynika, że władze Gdyni planują działania dopiero na III kwartał 2023 roku, czyli za rok.

Jednak budowa wiaduktów nie wchodzi w zakres tej inwestycji.

(Mariusz Sieraczkiewicz/foto wizualizacja Transprojekt)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
0%