Projekt Reaktywacji Bocznic Kolejowych w Polsce jest efektem współpracy PKP S A z Urzędem Transportu Kolejowego. W ramach prac nad Projektem przeprowadzono konsultacje z uczestnikami rynku bocznicowego i przedstawicielami urzędów państwowych Odbyły się spotkania konsultacyjne w Gdańsku i Katowicach Uczestniczyli w nich przedstawiciele kilkudziesięciu przedsiębiorstw funkcjonujących na rynku bocznicowych.
Jest to ważne dla wielu gmin województwa pomorskiego, w których przeważa rolnictwo. O realizację projektu zabiegają środowiska związane z rynkiem ziemniaków. Jest pomysł na transport kolejowy nawet na Ukrainę. Wiąże się to między innymi z nowymi miejscami pracy, rozbudową i unowocześnieniem szlaków kolejowych i rozwojem naszego handlu zagranicznego.
Łukasz Kuriata jako radny rady Miejskiej w Lęborku skierował do burmistrza Witolda Namyślaka interpelację w sprawie przystąpienia do projektu Reaktywacji Bocznic Kolejowych w Polsce.
Sytuacja gospodarcza w której się obecnie znajdujemy wskazuje, że poprzez systemowe rozwiązania istnieje możliwość ograniczenia wystąpienia negatywnych skutków związanych z pandemią Covid-19. Jednym z takich rozwiązań jest możliwość przystąpienia do projektu reaktywacji Bocznic Kolejowych w Polsce. Projekt ten jest efektem współpracy PKP S.A. Z Urzędem Transportu Kolejowego. W ramach prac projektowych przeprowadzono szerokie konsultacje z uczestnikami rynku bocznicowego i przedstawicielami urzędów państwowych. Między innymi w regionie miejskim Gdańsk i Katowice.
Skupiając się na obszarze rozwoju Bocznic Kolejowych automatycznie działania w tym kierunku przełożą się na: rozwój przewozów masowych, rozwój przewozów rozproszonych, rozwój przewozów intermodalnych, rozwój przewozów materiałów niebezpiecznych. To z kolei przełoży się na wzrost kolei w rynku transportowym, wzrost poziomu ochrony środowiska naturalnego, zmniejszenie ogólnospołecznych kosztów transportu.
Eksperci rynku transportowego, zapoczątkowali założenia zamian w projekcie w obszarze prawno-organizacyjnym, obszarze finansowym, obszarze technicznym.
- Jako Radny Rady Miejskiej reprezentujący Prawo i Sprawiedliwość postuluje o współudział Gminy Miasto Lębork w pozyskiwaniu środków publicznych na dofinansowanie, modernizacji i budowy bocznic (w tym kosztów związanych z zakupem i dzierżawą gruntu,a także zakupy i modernizację taboru oraz urządzeń przeładunkowych). Wsparcie podmiotów przy pozyskaniu dofinansowania, np. przez stworzenie wyspecjalizowanej jednostki organizacyjnej u dysponenta środków. Otoczenie gospodarcze na terenie Gminy Miasto Lębork, pokazuje jednoznacznie, iż takie rozwiązanie przyczyni się do wzrostu dochodu przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej. Przykładem modelowego przedsiębiorstwa jest firma z branży przetwórczej ulokowana w naszym mieście - mówi Łukasz Kuriata.
- Podsumowując działania w kierunku zapoczątkowania rozpoczęcia procedury pozyskiwania środków finansowych na rozwój Bocznic Kolejowych w Polsce, zauważam jako przedstawiciel Samorządu, iż strony zainteresowane tj: przedsiębiorcy, firmy z branży sektora rolno-spożywczego a także lokalny samorząd, pozytywnie zaopatrują się na takie działanie. Synergia, gospodarka oparta na wiedzy i przyjazne otoczenie to klucz do rozwoju naszego miasta jak i regionu - dodaje Ł. Kuriata.
Projekt Reaktywacji Bocznic Kolejowych w Polsce wdrożony w województwie pomorskim może doskonale korelować z rozwojem pomorskich, w tym trójmiejskich portów. Ładowane produkty rolne mogłyby być transportowane dalej przebudowaną i odnowioną linią kolejową 201.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz