Zamknij
REKLAMA

Miasto Wspólne domaga się buspasów na ul. Kwiatkowskiego. Miasto Gdynia zapłaciło przecież za projekt

21:46, 20.09.2020 | Mariusz Sieraczkiewicz/foto google.maps
Skomentuj
REKLAMA

Stowarzyszenie Miasto Wspólne stanowczo domaga się uwzględnienia w rozbudowie ul. Kwiatkowskiego uprzywilejowania komunikacji zbiorowej, poprzez wytyczenie na dobudowanych pasach buspasów.

- Z wielkim niepokojem przyjęliśmy informację prezydenta Wojciecha Szczurka oraz jego zastępcy Marka Łucyka o przygotowaniu przetargu na rozbudowę ul. Kwiatkowskiego, gdzie zgodnie z opisem i wizualizacjami, brakuje buspasów. Przypominamy jednocześnie, że to prezydent Szczurek w 2017 roku zamówił i z pieniędzy podatników opłacił "Wykonanie dokumentacji projektowej na budowę buspasa oraz kompleksową przebudowę ul. Kwiatkowskiego w Gdyni", przewidujące tylko dwie opcje rozbudowy ulicy - z buspasami w obie strony lub w jedną (w górę) – mówi Łukasz Piesiewicz z Miasta Wspólnego.

Ul. Kwiatkowskiego jest jedną z najbardziej obciążonych gdyńskich arterii. Po rozmowie w 2017 roku z Jackiem Oskarbskim z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni z Działu Inżynierii Transportu znamy pomiary ruchu drogowego na ul. Kwiatkowskiego na wysokości skrzyżowania z ul. Płk. Dąbka w typowym dniu tygodnia. Natężenie ruchu w ciągu ul. Kwiatkowskiego na kierunku od ul. Płk. Dąbka do Unruga: godz 7:00-8:00: 700 P/godz., godz. 8:00 - 9:00: 780 P/godz, 14:00-15:00: 623 P/godz., 15-16: 685 P/godz; 17:00-18:00: 502 P/godz. Natężenie ruchu w ciągu ul. Kwiatkowskiego na kierunku od ul. Unruga do ul. Płk. Dąbka: godz 7:00-8:00: 556 P/godz., godz. 8:00 - 9:00: 487 P/godz, 14:00-15:00: 697 P/godz., 15-16: 841 P/godz; 17:00-18:00: 763 P/godz.

Rachunek jest prosty – średnio ulicą Kwiatkowskiego przemieszcza się w obie strony ponad 1200 pojazdów na godzinę. Są momenty, że jest ich ponad 1500.

Minęło 3 i pół roku. Przybyło domów w Nowym Pogórzu, przybyło samochodów i ruch zapewne jest jeszcze większy. W takiej sytuacji autobusy, chcąc nie chcąc stoją w korkach.

- To również prezydent Szczurek wraz ze swoim ugrupowaniem Samorządnością obiecywali w ostatniej kampanii realizację buspasa na ul. Kwiatkowskiego. W tym kontekście argumenty, że rozbudowa o dwa pasy nie wyklucza w przyszłości zmiany organizacji ruchu i wprowadzenia buspasy, uznajemy za kłamliwe – wypowiada się Ł. Piesiewicz.

Nie pierwszy raz rządząca Gdynią Samorządność Wojciecha Szczurka wycofuje się z deklaracji i obietnic. Gdyby przeprowadzić analizę mogłoby okazać się, że ekipa Samorządności więcej naobiecywała niż zrobiła...

- Brak uprzywilejowania komunikacji zbiorowej na ul. Kwiatkowskiego, to nie tylko wielki błąd. To działanie ze szkodą dla całej Gdyni i z zyskiem dla deweloperów budujących w Kosakowie. Brak buspasa oznacza też, że jeszcze więcej pojazdów będzie wjeżdżało do Gdyni, a komunikacja zbiorowa będzie cały czas traciła pasażerów. Stąd też w zderzeniu z tą decyzją, a także wcześniejszą dotyczącą wyrzucenia buspasa z projektu przebudowy Chwarznieńskiej, wszelkie deklaracje o promowaniu zrównoważonego transportu, padające ze strony prezydenta Szczurka możemy uznać za nie do końca szczere – podsumowuje Łukasz Piesiewicz.

Tu pisaliśmy o natężeniu ruchu na ul. Kwiatkowskiego: https://mlodagdynia.pl/pl/11_wiadomosci/21863_kwiatkowski-z-kladka-samochod-co-3-sekundy.html

(Mariusz Sieraczkiewicz/foto google.maps)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA