Zamknij
REKLAMA

Umowa z MTM jest, ale problem pozostał. Czy brak trzeciego toru dziś to początek większych komplikacji? 54 miliony mogą Gdyni przejść koło nosa

12:19, 06.06.2021 | Mariusz Sieraczkiewicz
Skomentuj
REKLAMA

Władze Gdyni mają ogromny problem z koleją. Sprawy komplikują się coraz bardziej. Póki trwa festiwal oświadczeń, stanowisk i konfabulacji.

Miasto zarzeka się, że projekt związany z Węzłem Karwiny będzie zrealizowany i fundusze na niego nie są zagrożone, na co Urząd Marszałkowski ripostuje:

„Miasto Gdynia ma umowę o dofinansowanie projektu "Utworzenie węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny". Aneks do tej umowy wciąż pozostaje niepodpisany. A zatem Gdynia rozpoczęła swoją inwestycję na własną odpowiedzialność, bo umowa (bez aneksu) dotyczy innego zakresu prac niż umowa wykonawcza z MTM.

Instytucja Zarządzająca RPO WP 2014-2020 jest zobowiązana do pilnowania, by unijne dofinansowanie zostało wykorzystane w sposób prawidłowy, a projekt miał charakter trwały (to standardowe zadanie Instytucji Zarządzającej w stosunku do wszystkich dofinansowywanych projektów). Stąd wcześniejszy apel do władz miasta Gdynia i PKP PLK, by zawarły porozumienie dotyczące realizacji budowy węzła Karwiny i LK 201. Obecnie Instytucja Zarządzająca analizuje, czy realizacja jakiegokolwiek elementu wykonanej za publiczne środki inwestycji Miasta Gdyni nie grozi tym, że za jakiś czas będzie on musiał ulec rozbiórce.

Jak informuje Michał Piotrowski Rzecznik Prasowy Urzędu Marszałkowskiego dopiero jest robiona analiza działań gdyńskiego magistratu pod kątem wykonalności. I jeśli okaże się, że coś będzie trzeba jednak zmienić, by mógł być zrealizowany trzeci tor, to wtedy Gdynia nie otrzyma 54 milionów złotych.

I tak Węzeł Karwiny staje się następca Lotniska Kosakowo.

Uroczo...

Marszałek Województwa Pomorskiego Mieczysław Struk nie podpisał aneksu do nowej umowy dotyczącej przebudowy Węzła Karwiny w Gdyni, a wiceprezydent Gdynia Marek Łucyk twierdzi, że "Posiadamy umowę pierwotną, na podstawie której otrzymaliśmy dofinansowanie unijne dla tej inwestycji z urzędu marszałkowskiego." Wypowiada te słowa w kwestii 54 milionów, które wcześniej przewidziane były na tę inwestycję.

Czy znów mamy do czynienia z zaklinaniem rzeczywistości?

Urząd Marszałkowski nie może inaczej reagować. Zarząd Województwa Pomorskiego nie koordynuje zakresu projektów dotyczących przebudowy linii kolejowych w województwie pomorskim. Jednak brak trzeciego toru rzutuje na inne kolejowe inwestycje na terenie województwa pomorskiego. Jedna decyzja prezydenta Szczurka wywróciła wiele inwestycji i teraz zarówno Urząd Marszałkowski, jaki PKP muszą nieźle się gimnastykować, by zweryfikować realizację zamierzeń i planów związanych z remontami, przebudowami i budowami nowych połączeń kolejowych.

Opowiadanie niestworzonych historii o tym jak to miasto zrealizuje projekt przebudowy Węzła Karwiny bez przebudowy Węzła Karwiny graniczy już z science fiction. Do tego obwieszczenia publicznie, że nigdy nie było mowy o przebudowie wiaduktu, kiedy wszyscy widzą pismo ówczesnego wiceprezydenta marka Stępy, jest kpieniem z mieszkańców.

Co oni biorą w tym magistracie, że takie bzdury wypowiadają?

Najciekawsze jednak dopiero przed nami, ale o tym w kolejnym materiale o torze 201...

(Mariusz Sieraczkiewicz)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

komentarz (1)

nieudolna władzanieudolna władza

1 0

Co jeszcze można napisać? Chcieliście to macie - szczurki w tomacie. 16:58, 09.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
0%