1 lutego br. w życie wejdą nowe regulacje, które przewidują m.in. obniżenie stawki podatku VAT na wybrane artykuły spożywcze, paliwo i energię. Na produkty w niższych cenach mogą liczyć klienci sieci Kaufland – detalista deklaruje obniżkę cen ponad 15 000 artykułów.
Obniżki cen obejmą tysiące wybranych produktów spożywczych – tych, po które kupujący sięgają najczęściej.
Każdego dnia pracujemy nad tym, aby ułatwić klientom codzienność, oferując im szeroki asortyment produktów w atrakcyjnych cenach. W ten sposób mogą zaoszczędzić zarówno czas, jak i pieniądze. Przygotowujemy się na nadchodzącą zmianę podatku VAT i dopasowujemy ceny ponad 15 000 artykułów – wyjaśnia Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.
Zmianą zostaną objęte wszystkie produkty oferowane przez sieć Kaufland, których dotyczy obniżka podatku VAT.
Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1350 sklepów i zatrudnia ok. 139 000 pracowników.
W Polsce sieć posiada aktualnie 231 marketów i zatrudnia ok. 14 000 pracowników.
Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.
Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i prostota. Jako firma odpowiedzialna społecznie, w ramach strategii CSR pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland podejmuje oraz wspiera szereg działań mających na celu m.in. promowanie zdrowego odżywiania, wsparcie polskich producentów jak również szerzenie proekologicznych rozwiązań.
Obniżkę cen zapowiedziały również: LIDL, ALDI, Intermarché i Stokrotka.
W LIDLu ma potanieć ok. 2 tysiące produktów. Sieć jako pierwsza zareagowała na słowa premiera Morawieckiego i ogłosiła obniżkę cen.
Jest pierwsza odpowiedź na apel premiera #Morawiecki. ;)#Lidl zapewnia, że "odda" klientom różnicę w VAT. pic.twitter.com/TC678CkWbT
— Paweł Jachowski (@paweljachowski) January 14, 2022
Podobnie deklaruje ALDI. Adam Łopatka, Dyrektor Obszaru Category Management ALDI w Polsce zapowiedział, że obniżka cen nastąpi już w poniedziałek 31 stycznia. Potanieć ma ok 2000 produktów spożywczych.
"Tomasz Walczak, dyrektor marketingu Inermarché, w tej sieci akcja będzie miała zasięg szerszy niż u dyskontowej konkurencji, bo obniżki obejmą ok. 6 tys. produktów, przy czym znaczna część z nich (ponad 5,5 tys.) będzie pochodziła z centralnej oferty sieci (pozostałe są pozyskowane bezpośrednio przez sklepy z lokalnych rynków)." - informują Wiadomości Handlowe.
Stokrotka natomiast 1 lutego obniży ceny 12 tysięcy produktów.
Auchan, Polomarket, Carrefour, Żabka i przede wszystkim Biedronka nie zareagowały jeszcze oficjalnie i nie podały jaki asortyment i ile produktów może podlegać obniżce cen ze względu na wprowadzenie przez rząd zerowego VATu.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz