Zamknij
REKLAMA

UWAGA! Wyłączą prąd w wielu miastach na Pomorzu

22:36, 07.10.2021 | hs za: Energa-operator.pl/foto Energa
Skomentuj
REKLAMA

Na październik zaplanowano różne prace prace modernizacyjne, co niestety związane jest z czasowymi wyłączeniami energii elektrycznej.

Wyłączeń należy spodziewać się w godzinach 08:00 - 15:00.

Obejmą prawie wszystkie powiaty województwa pomorskiego i większość gmin.

Pierwsze wyłączenia już jutro, 8 października.

Prądu nie będzie w Gdańsku, m.in. budynkach przy ulicach: Chłopskiej, Mściwoja II, Piastowskiej, Herosa, Konstelacji, Posejdona.

W Gdyni prąd będzie wyłączony 13 października - ul. Łęczycka, Sieradzka, Wieluńska.

Prace modernizacyjne odbywać się będą m.in. w miejscowościach:

Oddział Gdańsk: Kościerzyna, Dziemiany, Sierakowice, Stężyca, Kartuzy, Żukowo, Starogard Gdański, Skórcz, Gniew, Tczew, Krokowa, Puck, Jastarnia, Władysławowo.

Oddział Koszalin: Bytów, Człuchów, Lębork, Cewice, Kobylnica, Słupsk.

Oddział Olsztyn: Kwidzyn, Stary Dzierzgoń, Krynica Morska, Malbork, Stegna, Nowy Dwór Gdański.

Przerw w dostawie energii elektrycznej należy spodziewać się od 8 do 15 października.

Jak należy zgłaszać awarie?

Zgłaszanie awarii: Formularz zgłoszeniowy (online)

tel. 991

tel. +48 58 767 43 50 lub 801 404 404 (dla klientów dzwoniących spoza obszaru lub miejscowości znajdującej się na granicy obszaru obsługiwanego przez ENERGA-OPERATOR SA lub gdy zgłaszający przebywa na terenie innego Oddziału niż miejsce zdarzenia)

SMS o treści AWARIA na numer 3991

UWAGA: w przypadku zagrożenia życia należy bezwzględnie korzystać z numeru 991.

Kiedy należy skontaktować się z numerem 991?

  • gdy zauważysz uszkodzenia linii energetycznych, uszkodzenia zamknięć lub wejść do obiektów energetycznych (np. zerwane kłódki, uszkodzone zawiasy, otwarte drzwi do stacji transformatorowej)
  • gdy zauważysz, że nie ma prądu w Twojej dzielnicy/miejscowości
  • gdy zauważysz, że licznik działa nieprawidłowo i powoduje brak zasilania lub zagrożenie dla życia i mienia
  • wymieniałeś bezpiecznik przedlicznikowy i zerwałeś plombę

Gdy zabraknie prądu

  • sprawdź bezpieczniki, jeśli są sprawne:
  • zapytaj sąsiadów, czy oni także nie mają energii elektrycznej, jeśli także nie mają:
  • zobacz, czy nie ma zasilania na całej ulicy, jeśli nie ma:
  • kliknij tu, by sprawdzić, czy ENERGA-OPERATOR wie już o przerwie w dostawie energii, jeśli Twojej miejscowości/dzielnicy nie ma na mapce zgłoś awarię korzystając z formularza zgłoszeniowego lub tel. na 991 ( +48 58 767 43 50 lub 801 404 404 dla klientów dzwoniących spoza obszaru obsługiwanego przez ENERGA-OPERATOR lub gdy zgłaszający przebywa na terenie innego Oddziału niż miejsce zdarzenia) lub wyślij sms o treści AWARIA na numer 3991 i dalej postępuj zgodnie z otrzymanymi instrukcjami

Jak pracuje Pogotowie Energetyczne?

Pracownicy Pogotowia Energetycznego naprawiają bądź zabezpieczają doraźnie w celu późniejszej naprawy uszkodzone linie energetyczne niezależnie od pory dnia, 24 godziny na dobę. W pierwszej kolejności usuwane są awarie stwarzające zagrożenie dla życia i zdrowia ludzi, np. przewody leżące na ziemi, przewrócone słupy linii energetycznych, zerwane przewody przesyłowe itp. W dalszej kolejności przywracane jest zasilanie domów i obiektów przemysłowych.

Kiedy dochodzi do uszkodzeń sieci energetycznych?

Uszkodzenia sieci energetycznej spowodowane są najczęściej czynnikami atmosferycznymi, takimi jak wichury, burze, oblodzenie linii oraz związane z nimi zrywanie przewodów przez spadające pnie i konary drzew. Niekiedy bywają wynikiem kradzieży elementów sieci dystrybucyjnej. Każde zauważone uszkodzenie sieci energetycznej należy zgłaszać pod numer alarmowy 991.

Kiedy za interwencję Pogotowia Energetycznego trzeba zapłacić?

Odbiorca może ponieść koszty związane z przyjazdem Pogotowia Energetycznego w przypadku, gdy awaria dotyczy wewnętrznej instalacji w budynku np. awaria w instalacji na klatce schodowej lub w mieszkaniu, bowiem jest to instalacja nienależąca majątkowo do ENERGA-OPERATOR. Granice odpowiedzialności ustalone są w umowie o świadczenie usługi dystrybucji lub umowie kompleksowej. Stąd też warto przed wezwaniem Pogotowia Energetycznego skontaktować  się najpierw z zarządcą budynku.

Koszty połączeń telefonicznych oraz sms są zgodne z taryfą operatora telekomunikacyjnego.

(hs za: Energa-operator.pl/foto Energa )

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
0%