Zamknij
REKLAMA

Najczęstsze błędy żywieniowe naszych czasów. Jak ich uniknąć?

12:43, 29.11.2021 | hs za: CATEROMARKET
Skomentuj

Nie możesz dopiąć ulubionych jeansów, mimo tego, że od dłuższego czasu jesteś na diecie? Waga stoi zaklęta, chociaż liczysz kalorie i regularnie ćwiczysz? A może chudniesz, a potem błyskawicznie przybierasz na wadze? Sprawdź, czy przypadkiem nie popełniasz tych popularnych błędów żywieniowych!

Pomijanie śniadania

Jeśli wydaje Ci się, że pominięcie porannego posiłku jest najprostszym sposobem na ograniczenie kalorii, odrzuć ten pomysł. Rezygnując ze śniadania, możesz czuć się głodny przez resztę dnia. Wówczas istnieje duże ryzyko, że sięgniesz po niezdrowe przekąski. Możesz mieć też ochotę na wysokokaloryczny obiad, aby zaspokoić głód. W konsekwencji dostarczysz więcej kalorii niż gdybyś zjadł śniadanie. Zacznij dzień od posiłku bogatego w błonnik i białko, dzięki czemu dostarczysz sobie energii do działania na pierwszą część dnia.

Nadmierne spożywanie cukrów prostych

Owoce, miód, syrop klonowy i soki owocowe zawierają naturalne cukry, które są zdrowsze od rafinowanych. Nie oznacza to jednak, że możesz spożywać je bezkarnie. W przeciwnym razie szybko przybierzesz na wadze. Wszystkie formy cukru, niezależnie od tego, czy są naturalne, czy dodawane przemysłowo, rozkładają się na glukozę, a organizm może w danym momencie przetworzyć tylko określoną ilość.

Świeże owoce zawierają dużo błonnika, który spowalnia wchłanianie glukozy. Z drugiej strony miód, suszone owoce, syrop klonowy i sok owocowy prowadzą do nagłego skoku cukru we krwi, co wpływa negatywnie na nasze zdrowie i samopoczucie. Wzbogać swoją dietę o produkty bogate w błonnik, dodatkowo postaraj się jeść więcej warzyw niż owoców.

Drastyczne ograniczenie białka

Jeśli zazwyczaj jesz kanapki na śniadanie, rogalika na lunch, makaron na obiad, a batoniki i krakersy jako przekąski, najprawdopodobniej nie dostarczasz odpowiedniej ilości białka. Chociaż niektóre osoby uważają, że proteiny odgrywają ważną rolę tylko w diecie sportowców, tak naprawdę powinny znaleźć się w każdym menu. Białko uczestniczy praktycznie we wszystkich procesach zachodzących w organizmie. Wspiera transport tlenu do komórek, przyspiesza wzrost i regenerację mięśni, wpływa na poziom glukozy we krwi, a także pomaga utrzymać uczucie sytości znacznie dłużej niż po spożyciu węglowodanów prostych.

Dzienne spożycie białka powinno kształtować się na poziomie 10-20 proc. Dostarczaj je zarówno ze źródeł roślinnych, jak i zwierzęcych. Układając menu, możesz w nim uwzględnić chude mięso, jaja, tłuste ryby i przetwory mleczne. Dodatkowo wzbogać swój jadłospis o orzechy, brokuły, awokado, rośliny strączkowe oraz płatki owsiane. Możesz również sięgnąć po kaszę gryczaną i jaglaną, komosę ryżową, morele, suszone rodzynki, banany, daktyle i maliny.

Wyeliminowanie wszelkich rodzajów tłuszczu

Ostatnie badania dowodzą, że dieta niskotłuszczowa przyczynia się do zespołu metabolicznego i problemów z układem krążenia. Może podnieść poziom trójglicerydów i złego cholesterolu, jednocześnie obniżając poziom dobrego cholesterolu HDL.

Zamiast zupełnie eliminować tłuszcz z diety, sięgnij po zdrowe źródła tłuszczu, takie jak oliwa z oliwek, masło orzechowe, awokado, siemię lniane, orzechy, nasiona i olej kokosowy. W swojej diecie uwzględnij też ryby, w tym śledzie, makrelę, tuńczyka, łososia, halibuta i sardynki. Ogranicz natomiast olej kukurydziany, palmowy, rzepakowy i sojowy. Trzymaj się także z dala od pączków, popcornu, frytek, margaryny, gotowych ciast i batoników.

Picie zbyt małej ilości wody

To jeden z błędów dietetycznych, które można bardzo szybko naprawić. Woda wpływa pozytywnie nie tylko na nasze samopoczucie i stan zdrowia, lecz także na proces odchudzania. Jeśli doprowadzisz do odwodnienia, spowolnisz metabolizm, a w konsekwencji nie schudniesz tak szybko, jak sobie zaplanowałeś. Spróbuj więc dodać szklankę wody do każdej przekąski i posiłku w ciągu dnia.

Puste kalorie w napojach

Zastanów się, czy licząc kalorie, uwzględniasz też napoje. Jeśli nie, popełniasz duży błąd! Niektóre napoje kawowe i alkohole mają ponad 500 kalorii, przez co przyczyniają się do przybierania na wadze. Pamiętaj, że nawet kalorie w sokach owocowych, koktajlach owocowo-warzywnych i mleku szybko się sumują.

Przejadanie się zdrową żywnością

Wiele osób błędnie uważa, że zdrową żywność mogą jeść w dowolnych ilościach. Przejadanie się chudym białkiem, owocami, warzywami i superfoods sprawia, że przytyjesz tak samo, jakbyś jadł frytki, ciastka i burgery. Zdziwiłbyś się, ile kalorii zawiera sałatka z orzechami, jagodami goji, awokado i dressingiem na bazie oliwy z oliwek. Jeśli ich nie spalisz, odłożą się w formie tkanki tłuszczowej.

Przy okazji pamiętaj, że nie zawsze żywność reklamowana jako zdrowa, naprawdę taka jest. Zanim wrzucisz jakiś produkt do koszyka, dokładnie przeczytaj etykietę. Unikaj przetworzonej żywności, aby utrzymać prawidłową wagę.

Nie masz czasu ani ochoty na monitorowanie kalorii?

W takim razie wypróbuj catering dietetyczny w Gdyni. Zamawiając taką usługę, masz pewność, że każdy posiłek został przygotowany przez utalentowanego szefa kuchni pod okiem dietetyka. Codziennie otrzymasz zdrowe, zbilansowane i pyszne potrawy. Zaspokoją Twoje podniebienie, jednocześnie nie przyczynią się do nadprogramowych kilogramów.

()
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
0%