Zamknij
REKLAMA

Alternatywną drogą do Władysławowa? Czy znikną korki w Gdyni?

08:20, 17.06.2022 | Mariusz Sieraczkiewicz za: pbpr.pomorskie.pl
Skomentuj
REKLAMA

W dniu 13 czerwca 2022 roku Pomorskie Biuro Planowania Regionalnego ogłosiło dwa postępowania przetargowe na wyłonienie wykonawców opracowań dotyczących nowych odcinków dróg w województwie pomorskim.

Są nimi Studium Sieciowe i Studium Korytarzowe dla nowego połączenia drogowego Via Maris od projektowanego węzła Gdynia Północ (w ciągu Drogi Czerwonej) do Portu Władysławowo wraz obwodnicą Władysławowa oraz Studium Korytarzowe dla nowego połączenia drogowego od projektowanego węzła Miszewo Obwodnica Metropolitalna Trójmiasta do Portu Lotniczego Gdańsk imienia Lecha Wałęsy.

Dojazd do Władysławowa i dalej na Hel oraz do Chłapowa i Karwi to problem od wielu lat. Obecna droga w sezonie zamienia się w wielki korek. Samochody stoją w obie strony. Czasami już w Gdyni zaczynają się problemy...

Jeśli miałyby zniknąć obecne utrudnienia to wyjazd z Gdyni powinien być zaplanowany tak, by droga w kierunku Władysławowa omijała Rumię i Redę.

Istotnym elementem infrastruktury drogowej na północy województwa pomorskiego jest trasa S6. I planując nowe rozwiązanie projektant musi również uwzględniać połączenia komunikacyjne z nowo budowaną "krajówką".

To jeszcze nie wszystko. Cały czas nie podjęto decyzji jak rozwiązana będzie Droga Czerwona i komunikacja samochodowa integrująca Port Gdynia.

Ostatnim elementem tej układanki jest Dolina Logistyczna zaczynająca się drogowo, póki co na polu buraków w Pogórzu. To inwestycja, która już trwa i jej skorelowanie z Portem i autostradą A 1 jest priorytetem, który ma zbudować taki system komunikacyjnym, by z jednej strony uzupełniać transport kolejowy linią 201 (oczywiście kiedy będzie już przebudowana i dostanie najpierw trzeci, a od Osowej drugi tor), a z drugiej nie generować korków w samej Gdyni.

Inicjatywa władz województwa wychodzi na przeciw potrzebom mieszkańców i turystów. Jednak czy nie jest przedwczesna? Czy nie okaże się, że po szumnym ogłoszeniu planów projektowych, trzeba będzie je zmieniać, bo rozwiązania trasy S 6 i Doliny Logistycznej kolidują z przebiegiem Via Maris?

Póki co, jednak przetarg został ogłoszony

W przypadku Via Maris otwarcie ofert nastąpi w dniu 14.07.2022 r. o godzinie 15:15.

Niniejsze zadania są związane z realizacją Strategii Rozwoju Województwa Pomorskiego 2030, która została przyjęta przez Sejmik Województwa Pomorskiego uchwałą nr 376/XXXI/21 z dnia 12 kwietnia 2021 roku oraz Planu zagospodarowania przestrzennego województwa pomorskiego 2030.

Korespondują one również z postanowieniami projektu Regionalnego Programu Strategicznego w zakresie mobilności i komunikacji, który został przyjęty przez Zarząd Województwa Pomorskiego uchwałą nr 528/356/22 z dnia 31 maja 2022 roku, w zakresie dotyczącym budowy nowych odcinków dróg łączących węzły drogowe w sieci TEN-T.

Program ten pełni jednocześnie rolę Regionalnego Planu Transportowego dla województwa pomorskiego 2030 opracowanego w ramach realizacji warunku podstawowego dla celu polityki "3 Lepiej połączona Europa dzięki zwiększeniu mobilności".

Zamówienia są finansowane ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 w ramach realizowanego przez Samorząd Województwa Pomorskiego Projektu Pomocy Technicznej na lata 2022-2023 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

(Mariusz Sieraczkiewicz za: pbpr.pomorskie.pl)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
0%